Always right

01:05:00

Assalamualaikum

Ihiks! Pempuan pemalas ni dah ada hati nak hupdate blog dia. Cuti sem aku padat, dengan misi kumpul dana rumah sewa, membesaqkan badan,dan... khatam movie. Lols😪

Nak dijadikan cerita, aku habiskan cuti sem aku dengan kerja cashier di sebuah pasaraya. Ada satu hari puasa ni, malam raya, hari terakhir puasa.. sedang aku sebok melayan pelanggan, tiba customer sorang ni.. dia beli barang rm4.50 then dia bayar dengan note purple.. hurmmmmmmm, mengeluh panjang aku.

Dengan pantas aku bertanya, "duit kecik ada tak"?
Mak cik tu lebih pantas dari aku, lalu berkata " tak de dik, tengok sendiri beg duit mak cik, kalau ada aku bagi dah. Kau ni saje bagi darah aku naik puasa-puasa ni. "
Mata aku meliar melihat pelanggan lain yang turut memerhati. Malu ,bahang muka aku kian terasa.
Lantas ku pulangkan baki dengan segera ,terpacul ayat aku tetapi sedikit keras " ni mak cik balancenya, saya tanya je cik, kalau ada beri.. selamat hari raya maaf zahir batin ye cik"

Saat tu kalau mak cik tu tahu, aku bekerja hampir 12 jam melayan herdikan pelanggan yang always right, belum sempat berbuka. Bagi aku, customer always right perlu diperbetulkan atau digunakan bila perlu.

Sekian pengalaman cabuk aku yang terngiang-ngiang di minda😉

You Might Also Like

0 readers

thanks sweetheart

Subscribe