feberet !

17:25:00

Assalamualaikum,

Hai dear, jari ni tetibe nak taip dan share tentang favorite . Al kisahnya semua orang ada benda yang kita suka dan tak suka kan kan.. Bau la makanan la and so on. But! Macam mana nak handle or berhadapan dengan orang lain. Ye la, biasanya orang yang baru kita kenal belum tau apa kesukaan kita.

1. Taaruf,
Taaruf ni bukan berkenalan semata-mata means tanya nama or tinggal mana. Maybe kita boleh share sikit tentang peribadi. Such as , saya teringin pegi cameron nak makan stowbely bebanyak (padahal Tesco Giant belambak). Simple way to present whats your favorite.


2. Share
Share masakan or barang yang kite suka dengan orang lain. Nabi pun pernah mengajar kita 'berilah barang yang paling kita suka'.. Yup sometimes memang ada juga manusia yang mulut puaka akan becakap ' kau da guna baru nak bagi ' dah la barang kesayangan, bila bagi kena kutuk pulak... haih rasa separuh jiwa pergi. Tapi bila keep on korang share benda yang korang suka, orang tu akan notice juga nanti.
3. Diri
Orang luar biasanya judge kita dari luaran. So, kalau anda sukakan kebersihan buktikan. Pakai pakaian yang bersih, sebelum makan basuh tangan. Cara anda memepengaruhi identiti anda. Tak gitu?

Let share your favorite!

You Might Also Like

0 readers

thanks sweetheart

Subscribe