Garden Of Love 1.0

09:46:00

Assalamualaikum,

Ececeh kan gua da cakap gua akan sambung entry terakhir untuk semester 1 ni. prfffttt~ Previous story tentang CSR :Program Lambaian Mesra. Tajuk event semua memang tak boleh bla. memang aku suka pilih tema heart to heart. It more closure. Gitueww.. Hahahah

Actually Graden Of Love ni kesinambungan projek CSR, yang aku anggap ini majlis penutup. Unfortunately aku salah pilih tarikh, time tu semua busy dengan assigment final touch up , presentation and prepare for final exam. Maaf la tarikh yang aku pilih hambar. So yang dapat attend that program hanya beberapa orang.

Plan asal event akan berlangsung di bukit layang-layang at the end aku tukar venue. Aku kan bos, suka aku la.. bhahahaha . Niat kat hati just nak memudahkan ahli group untuk sertai event. Peace! Plan A failed! Plan B, kalau plan asal event akan start lepas zohor around 3pm tapi aku anjak sampai after asar.. 4.30 almost 5pm.. Masih mengekalkan niat yang sama. The result going constant. Plan B failed!

At the end, ahli yang datang hanya 9/37 . Tapi......

We did it, program berjalan lancar. Pengisian yang aku buat berjaya. Alhamdulillah. Terharu sungguh.











Kan aku da cakap program ni berjaya.. Alhamdulillah. Walaupun tak ramai tapi aku bersyukur, point yang aku nak share berjaya dikongsi. Aku buat game simple je, makanan pun aku buat potluck , then sesi yang ringkas tapi insyallah bermanfaat.

Game yang aku buat actually satu game je, 'who behind the blanket' game ni aku start dengan small and simple taaruf. Just share birthday, makanan favorite , warna kesukaan dan tempat lahir. Then devide pada dua pasukan, setiap pasukan hantar wakil. Bila selimut dijatuhkan setiap pasukan kena teka based on soalan yang diberi. Simple as that!

Point yang di share, kita perlu push diri kita untuk mengenali orang lain. Dan perkara yang simple tetapi beharga bila kite ingat tentang dia.

Aku buat potluck sebab aku nampak kalau semua orang bawa makanan sorang sikit ia lebih banyak daripada aku tempah makanan. Previous entry aku jugak ada share tentang favorite. Some of them bawa makanan favorite mereka untuk dikongsi. Awesome! Aku lebih suka share makanan..

Lastly aku buat game tukar hadiah. Tapi aku letak rules bawah RM5. Kenapa perlu rules? sebab aku nak terapkan nilai 'sesuatu yang bernilai bukan dari harga atau rupa tapi dari keikhlasan seseorang itu memberi'. Mostly mereka bagi hadiah lebih dari harga yang ditetapkan. See it's called 'IKHLAS'..

Masa makan-makan aku buat confession heart to heart. Feeling habis, even ia short and simple. Huwaaaa..~ Then team aku play some music untuk redakan keadaan. Aku just rasa bersyukur tak terhingga. Masa yang diluang tak lama tapi ia penuh memori.  Alhamdulillah.

Wasalam.

You Might Also Like

0 readers

thanks sweetheart

Subscribe