Jodoh

18:38:00

Assalam..

Lama kan, i tak munculkan diri. Sebenarnya banyak benda nak share, tapi bila type then delete. Rasa macam post aku ni menyakitkan hati orang. Hee. Tapi dalam mind and heart banyak benda nak share. Acane tu. So.. I'm deciding to share something, just part of the story.

Bila cite tentang jodoh ni, benda yang rahsia tuhan kau tak tau. In another side, kau struggle to find the right person in your life. Kan kan.. Tu yang jadi, tersayang jodoh orang lain. Aku ni tak de la expert mana.. Aku pun manusia seperti kalian. Tersayang jodoh orang, terlupa perancangan tuhan.. What can i say is.. Just lepaskan semua, save your heart.

Susahnya, yup! Definetly susah sangat nak lepaskan apa yang kita sayang dan ada dalam hidup, alah.. Bukan kata makwe pakwe je.. Kalau suo kongsi cekelat daimm pun mau bekira. Kan... Tapi.. Beleive one things, perancangan tuhan lebih baik dari mimpi kita. Keep dua.. The best keys in the world.

Actually, aku pun masih dalam fasa melepaskan.. Redha.. Its hard and hurt. And i'm keep telling my self, aku lepaskan sesuatu yang belum kau redhai.. Dan aku percaya tuhan gantikan dengan rezeki yang lebih baik. Cepat atau lambat dari akal manusia, tapi at the right time for your rohani.

Sumpah jeles, rakan sebaya or rakan kuliah bertemu jodoh.. Bertunang, beranak.. Berdating... Im definetly feel something loss.. But, keep remind to my self.. Allah tengah aturkan jalan yang terbaik. Redha itu perlu. Tapi dalam pekat malam menangis keseorangan. Human right?.

Dalam masa yang sama, kadang hati ni degil.. Tetap nak sayang benda tak pasti at the end frust sendiri. Nampak jodoh orang keep on datang dekat dengan kita, kadang keluar dengan jodoh orang.. Ekh, tak cukup istikhomah lagi ni nak berubah.. Aku buat yang termampu.. Kalau dia jodoh, pasti allah jagakan dia untuk aku.. Dalam masa yang sama, menangis minta pada tuhan.. Jadikan dia jodoh aku. Hee.

Selalu tipu hati.. Selalu luahkan kata yang tak sama dengan hati. Erm.. Sebenarnya takut sayang orang ni.. Takut, bila bagi hati dan ruang tiba allah splitkan perasaan.. Nanti dari sayang jadi benci. So kita simpan erat-erat perasaan ni.. Ini rahsia kita dengan tuhan.. Malam dan airmata jadi saksi.. Saya nak jodoh tu, benar-benar milik kita sampai syurga. Gedik berganda.

Lihat dari jauh, senyum dan sapaan hormat. Hilang dari pandangan.. Moga ada jalan cerita yang lebih baik nak aku cerita nanti. Muaahahaha..

Ermmm.. Kalau korang tak faham kronologi cerita ni.. Abaikan, ni just sharing.. Tentang tersayang jodoh orang.. How to move on.. Dan.. Si IIR dan overseas..

Wasalam

You Might Also Like

0 readers

thanks sweetheart

Subscribe