Letih

20:13:00

Letih yang teramat..
Sampai hilang daya dah berkata..
Hati rasa kebal, dihiris tak berdarah
Entah mana pergi diri ini.
Kadang pelangi teman dikala pagi.
Selebihnya ditemani guruh kasar mencengkam bumi.
Belum habis ditoreh rasa pedihnya hati dengan kegagalan lalu
Dihempap pula rasa beban menanggung segala isi rumah.
Kuhadap ku telan kupejam erat mata..
Agar takungan basah ini tak menyembah bumi
Getir, satu persatu hukum manusia aku rentas
Berat kaki nak melangkah
Beban tak tergalas, aku patah
Aku mohon tuhan jaga aku dari menyakiti
Aku letih
Izinkan aku lena sebentar
Biar mimpi indah seketika
Kenapa manusia, kenapa kawan
Masih kurangkah aku dalam memberi
Masih keras kah aku dalam membentuk
Aku letih
Beban celaru minda tak terkata
Kau tikam bertimpa
Darah mengalir perlahan dalam hati
Panas membahang
Aku pergi jauh
Biar kau kawan tak terbakar diri

You Might Also Like

0 readers

Subscribe