Malaysian people.

09:25:00

Salam,

     Pagi-pagi ni nak share sikit pemikiran atau culture orang malaysia. Yups temasuk aku. Aku warganegara k!.. Isu macam ni, seumpama baca buku sejarah.

The story start here.

Member : Mi, mak aku dah jemput orang untuk majlis tunang aku.
Me : Great, so buat la preparation.
Malaysian people : Awalnya nak kawin, dah puas ke enjoy.

Orang lidi : Kedai tu ramainya orang, dulu tak pun camtu.
Me : Kan.. Dulu cam segan-segan ayam nk hidup.
Malaysian people : Ada la tu yang ia buat.

Orang lidi 2 : Lampu dah nak merah la..cepat la sikit (trafiqlight)
Me : Lembab betul, baru blajar bawak kete ke hape.
Malaysian people : Drive laju sikit, kuning tu jalan je.

Sometime the situation buat orang gelak bila ingt. Tapi! Dah jadi budaya, actually bnyak lagi kan.. Paling senang nak tengok bila nak buat kenduri, x kesah lah kenduri ape. Sigh.

'ni je hantaran'
   'buat majlis cepat-cepat ni adalatu benda nak sembunyi'
'menang tu nasib je'
   'memang patut kalah, main macam budak sekolah'
'ni pun x tau buat'

Kindly kurangkan fikiran sebegini, bagi ayat membina dari mengkritik. Actualy ayat membantu kot lebih sesuai.

'anak ko nak kawin?nak aku tolong ape? Aku tau buat hantaran je'

'bola kalah ke? Tak pe atleast mereka dah usaha, janji kita support'

'yang mana awak tak tau buat, x pe saya tolong'

You Might Also Like

0 readers

thanks sweetheart

Subscribe