Boleh ke bestfriend jadi boyfriend or girlfriend??

00:49:00

Assalam,

Hai korang, hurm lately ni aku sering berhadapan dan dihujani dengan soalan ni. Pikir aku ni Dr.Love ke ha?. Haha. Nevermind,mungkin aku boleh share based on experience and opinion kot. Well aku kan banyak bestfriend la sangat..

Jawapan aku: boleh dan ambil masa

Aku banyak je kawan baik ( side aku ofcos la lelaki), ada yang aku dah berkawan lebih dari 8 tahun. Fuhh! Kalau nak kawen, kira dah kenal serba serbi. But, aku ambil beberapa perkara yang boleh diguna pakai bagi menghalang hubungan tu tidak lebih dari kawan.

Firstly, selami dan kau kaji balik macam mana hubungan persahabatan korang bermula. Biasanya bila kau ikhlas berkawan kau x dapay ingat pin moment kau macam mana boleh rapat antara satu sama lain.

Second, biasakan diri ada limit dalam perhubungan. Especially, bila antara kalian ada menjalin hubungan serius dengan yang lain. Maksudnya, bestfriend lain, boyfiend or girlfriend lain (dua makhluk berbeza). Limitation ni, bagi aku just respect and tolong semampunya bila kawan kau ada masalah. Biasanya kewujudan bestfiend ni tak dinafikan , mungkin disebabkan habit yang sama atau saat kau susah, dia je ada.

Third, kawan tak kan betray kawan.. Kawan tak nak sakitkan hati kawan. So kalau kau tau dia suka orang lain, disaat kau menaruh hati just lupakan hasrat kau nak bersama bestfriend. Kebahagiaan dia yang utama. Bila dia happy, for sure kau pun happy.

Fourth.  Kalau korang rasa tips aku berguna. Follow, kalau rasa tak berguna. Try la confess dengan bestfriend kau. Tengok dia layan tak. Haha. Biasanya atara dua sahabat, hanya akan ada salah sorang je menaruh harapan. Kalau dua-dua suka, rezeki kau la dik non.

Awesome kot bestfriend jadi soulmate 😍



*gambar tiada kena mengena dengan tajuk. But, we are bestfiend. 😘

You Might Also Like

0 readers

Subscribe