love story comes from??..

12:32:00

Assalammualaikum,
 *double clap for me... sebab dah berzaman tak hupdate. jangan risau rara just sempat blog walking around garden. garden la sangat. actually sempat blog walking ke blog famous amous FL, Puan. Irine , Puan Deana, cik epal, & nisa kay..

for Amirafilzah tabah dengan stalker macam tu.. stalker nie, tak de self confidence sendri that why ia stalker tentang orang laen. teeetttt~

back to the tittle and halatuju entry. persoalan tak love story datang dari mana?? senang je kan nak jawab.. tak payah reseat paper pun korang leh dapat 4.00 flat. just terfikir tak the best love story tu, fantasi korang or jalan terbaik yang Allah bagi.

Love story that comes from Allah tak meragukan, tapi bukan yang mengikut kemahuan kita namun ia mengikut keperluan kite. Jangan risau Allah takkan menghukum dan meletakkan sesuatu diluar kemampuan hambanya.

Bila cinta akan datang??  ia akan datang bila kita sudah bersedia. sometimes rara faham hati gedebak gedebuk bila rasa jatuh cinta, kite same.. just letakkan pada tempatnya biar kita adil dengan diri sendiri. that means bergantung pada Allah, sebab jodoh ,maut dan rezeki telah tertulis di luh mahfuz.

 like ustaz says last nite in forum mencari pasangan soleh solehah : kalau dah jodoh tak kan lari kemana..

have several tips bukti kita sudah jatuh cinta .

 from ibn hazm : cinta itu sulit dihuraikan , namun ada beberapa tanda seseorang itu telah jatuh cinta.

1. KERINDUAN. Rindu bila memendang kekasih hati mahupun barang yang mampu mengigatkannya terhadap kekasih hati
2. SEGERA menuju ke tempat dimana kekasih hati berada.
3. GELISAH mahupun gugup bila melihat seseorang yang seiras dengan kekasih hati
4. KESEDIAAN melakukan sesuatu hal yang sebelum ini ia tidak pernah mahupun mahu melakukannya.

image from : irinenadia.blogspot


image from : dena bahrin blog


image from : uncle google

jika perempuan itu menjaga hubungannya dengan allah pasti allah akan memberi sebaik-baik penenman (lelaki) yang akan menjaga dirinya pula. subhanallah =)

You Might Also Like

0 readers

thanks sweetheart

Subscribe