Flashback 2013

21:57:00

Assalammualaikum,

Amaran : blog ini masih bertuan, cuma... Tuan belog tengah mempersiapkan diri menjadi insani. Moga dipermudahkan. Allahu.
Dalam terumbang ambing menguruskan kehidupan,tanpa sedar dah beralih tahun hendaknya. Tahun 2013, tahun berakhir segalanya. Dan tahun 2014 tahun bermula segalanya. (semangat kesatriaan)

2013~
Kronologi yang masih aku ingat.


1.Berakhir menjadi seorang pelajar. Now im graduate in Diploma integrated logistics management. Yeah !! ( diploma je pun.... )


2.Berakhir menjadi seorang pekerja sementara di sebuah syarikat.... Pengangkutan. Full of memori. Isk isk isk.

3.Berakhir impian aku nak sambut borthday atas bukit. Challange your self. Actually saje gather ngn bestfreng.
entry : birthday

4.Berakhir menjejakkn kaki ke negara orang. Negara jiran. Dekat sangat. Macam iklan Joy. Awesome. Believe your self you can do it.


5.Berakhir mengerah keringat di malam hari sebagai part time cashier Tesco. Really love this job. Bukan jodoh.
entry : bekerjaya

6. Berjaya mengadakan open house dari hasil titik peluh aku sendiri. Celebrate raya seperti yang aku idamkan
entry : puasa
entry : budak ke

7. Challenge my self u join Catslyst event di 1 Daerah 1 Industri. Bukan mudah mewakili syarikat

8. Aku berjaya bawa bestfriend aku melawat tapak paling bersejarah dalam hidup aku. Haha. Tempat bertatih u hidup.

Aku ni orang biasa-biasa, harta pun tak de. Impian setinggi langit, tapi usaha masih lagi sekangkang kera. Tahun 2013 mengajar aku kehidupan baru.. Precious,beautiful just sometimes I could be the best among the best. Rezeki orang laen-laen.

Tahun 2013..
Aku gagal ke universiti
Aku gagal interview Honda
Aku gagal attend interview Kiswire
Aku gagal membuat keputusan u Mitsubishi offer
Aku gagal jadi yang terbaik
Aku gagal jadi pengapit my bestfriend 
Aku gagal keep in touch dengan semua bestfriend aku

Just stay calm but re-boost your effort. Rezeki allah luas. Hidup berhak demand. Sebab, bila kita miskin ia akan menghampiri kufur. Bersedialah bila senang. Manusia akan diuji pula dengan dunia. Sesungguhnya bersederhana pilihan nabi.

Planning 2014.
Upgrade iman
Upgrade amalan
Upgrade usaha
Upgrade doa
Untuk tebus kegagalan 2013.

Ujian itu tanda allah sayang, allah rindu kite merintih. Wallahu'alam.

You Might Also Like

0 readers

thanks sweetheart

Subscribe